آرین منش: دولت ها در تغییر مدیران افراطی عمل می نمایند

به گزارش تور تایلند، یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تغییرات مدیران در کشور ما به صورت افراطی به وسیله دولت ها انجام می گیرد و احتیاج است که در این زمینه به یک تعادل برسیم.

آرین منش: دولت ها در تغییر مدیران افراطی عمل می نمایند

محمدجواد آرین منش در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه با تغییر سیاست ها و برنامه های دولت ها طبیعی است که در مدیریت های عالی کشور تغییراتی رخ بدهد، اظهار کرد: به هر حال رئیس جمهور نو انتخاب شده و برنامه های متمایزی نسبت به دولت پیشین دارد و طبیعی است به وزرایی احتیاج دارد که با برنامه های او هماهنگ باشند؛ بنابراین تغییر مدیران در سطح وزرا، معاونان وزرا و مدیران کل غیرعادی نیست.

وی ادامه داد: با این حال تغییر در بدنه کارشناسی یا مدیران پایینی دستگاه های اجرایی امر ناپسندی اس؛ چرا که آنها کار تخصصی انجام می دهند و موظف به اجرای دستورات مافوق هستند و لزومی به تغییرات گسترده در این سطح نیست، اما شاهدیم گاهی تغییرات تا رده آبدارچی یک دستگاه هم تسری پیدا می نماید که این کار موجب اختلال در امور آن دستگاه می گردد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر مدیران عالی استان ها هم امر قابل پذیرشی است، توضیح داد: با این حال تغییر کارشناسان و مدیران رده پایین به وسیله استانداران امر مفیدی نیست. در همه کشورهایی که دموکراسی را تجربه می نمایند تغییرات مدیران در سطوح عالی رخ می دهد نه در سطوح میانی.

آرین منش با بیان اینکه برای جلوگیری از تغییر گسترده مدیران احتیاجمند قانون نیستیم، گفت: به هر حال این تغییرات گسترده رویه ای معمول در همه دولت ها بوده و بعید است که حتی اگر قانونی هم وجود داشته باشد، بتواند مانع این تغییرات گردد. اینجا بیشتر به عقلانیت احتیاج است تا جلو تغییرات گسترده گرفته گردد؛ البته بخش بزرگی از این تغییرات تحت تاثیر عوامل جناحی و سیاسی است به گونه ای که هر جریان سیاسی نیروهای خود را به صورت اتوبوسی وارد نموده و قبلی ها را کنار می زند. این تغییرات در کشور ما از سوی دولت ها به صورت افراطی انجام می گیرد و احتیاج است که در این زمینه به یک تعادل برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1860

به "آرین منش: دولت ها در تغییر مدیران افراطی عمل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرین منش: دولت ها در تغییر مدیران افراطی عمل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید