خواسته های بخش خصوصی از دولت آینده

به گزارش تور تایلند، در حالی که شمارش معکوس برای تغییر دولت دوازدهم آغاز شده و بزودی ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب مردمی فعالیت دولت سیزدهم را آغاز می نماید صحبت ها از انتظارات مردم، بخش خصوصی و تولیدکنندگان از دولت نو است. آحاد مردم خواستار تغییر و تحول در مسائل داخلی و مهم تر آن مسائل بین المللی هستند.

خواسته های بخش خصوصی از دولت آینده

از این رو نکته ای که بین تمام بخش ها مشترک است و از دولت رئیسی انجام آن انتظار می رود، حل مسائل مالی است.

اگر دولت آینده می خواهد به سمت برطرف کردن مسائل مالی کشور حرکت کند باید به چند نکته اساسی که مورد غفلت واقع شده است، توجه کند. اولین مبحث در این خصوص که به اسم فعال بخش خصوصی از دولت رئیسی انتظار دارم این است که وزرایی را برای کابینه خود انتخاب کند که نسبت به آن حوزه شناخت کافی و وافر داشته باشند. صرف داشتن مدرک تحصیلی بالا نباید ملاک انتخاب برای وزیر شدن باشد. کشور برای اداره وزارتخانه ها به فردی با تجربه احتیاج دارد. فردی که با وزارتخانه و کارکرد آن حوزه به طور کامل آشنا باشد و بداند که چگونه و با چه برنامه کاربردی می توان مسائل را حل کرد.

بعضاً شاهد این بودیم که وزرایی برای وزاتخانه ها انتخاب شدند که از نظر مدارک علمی و تحصیلات دانشگاهی سطح بسیار بالای داشتند ولی نتوانستند کارنامه خوبی داشته باشند چرا که تجربه کار در آن وزارتخانه را نداشتند و نمی دانستند با چه فرمولی می توان از مسائل و چالش ها کاست.

توصیه جدی این است که فردی برای کابینه انتخاب گردد که عاملیت مالی داشته باشد و نسبت به امور گذشته و حال اشراف کامل داشته باشد. اگر فردی مسئولیت وزارتخانه ای را قبول کرد ولی آمادگی اداره آن را نداشت بهتر است برای انجام کارها از عاملین مالی به اسم مشاور بهره بگیرد. اتاق بازرگانی، انجمن ها و اتحادیه ها دارای منابع انسانی با ارزشی هستند که اعضای کابینه دولت سیزده می توانند از آنها برای بهبود فعالیت ها بهره ببرند. رئیس جمهوری منتخب زمان مناظره ها و بعد از آن بارها بر این امر تأکید کرد که برای حل مسائل مالی تمام هم و غم خود را خواهد گذاشت لذا همه ما به آینده مالی ایران خوشبین هستیم و معتقدیم که مسائل برطرف خواهد شد. البته نباید اینگونه فکر کنیم که دولت باید یک تنه به سمت حل تمام مسائل برود، برای اینکه چالش ها به حداقل برسد ضرورت دارد بخش خصوصی هم در کنار دولت قرار گیرد و یاری کند که چالش ها کمرنگ گردد. دولت قادر نیست بدون همکاری با بخش خصوصی مسائل را برطرف کند لذا بخش خصوصی نباید خود را از دولت جدا بداند.

دولت سیزدهم بین مردم محبوبیت دارد لذا همین امر یاری خواهد نمود که با استفاده از پتانسیل مردم، بخش خصوصی، تشکل ها و انجمن ها و البته وزرای لایق به سمت برطرف کردن مسائل حرکت کنیم و به مرور زمان خواسته های که اکنون مطرح است، محقق گردد. خواسته هایی که بخش خصوصی از دولت نو دارد از خواسته های مردمی جدا نیست چرا که همه ما در پی ایرانی مقتدر و سرافراز هستیم؛ از این رو برای داشتن چنین امری لازم است که همه بخش ها در کنار هم قرار بگیرند و برای بهتر شدن شرایط و حل مسائل کوشش نمایند. اگر شرایط مالی کشور بهبود پیدا کند منفعت آن شامل حال همه می گردد و باید همه به این امر توجه کنیم.

*عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران

منبع: ایران

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1746

به "خواسته های بخش خصوصی از دولت آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواسته های بخش خصوصی از دولت آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید