اقدام تنبیهی اتحادیه اروپا علیه ترکیه؛ یاری اقتصادی بروکسل به آنکارا به شدت کاهش یافت

به گزارش تور تایلند، اتحادیه اروپا در اقدامی تنبیهی علیه ترکیه به دلیل استخراج غیرقانونی گاز نزدیک قبرس و عملیات نظامی در سوریه، یاری های اقتصادی به این کشور را کاهش داد.

اقدام تنبیهی اتحادیه اروپا علیه ترکیه؛ یاری اقتصادی بروکسل به آنکارا به شدت کاهش یافت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اقدامات اخیر ترکیه در عملیات حفاری غیر قانونی گاز نزدیک سواحل قبرس و عملیات نظامی در شمال سوریه، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته یاری های اقتصادی قبل از الحاق این کشور را 75 درصد کاهش دهد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری دویچه وله، ترکیه با این تصمیم گیری جدید تنها 186 میلیون دلار دریافت می نماید. این مبلغ قرار است در امر حاکمیت قانون و ارتقا وضع دموکراسی هزینه گردد.

بر اساس این گزارش، این موضوع در نامه ای که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مجلس اروپا نوشته، عنوان شده است. بر اساس این نامه که مؤسسه رسانه ای فونکه مدیا به آن دسترسی پیدا نموده، بورل به نمایندگان مجلس اروپا گفته است که این تصمیم در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و همچنین حفاری غیر قانونی گاز در سواحل قبرس اتخاذ شده است.

پیش از این اتحادیه اروپا در چند نوبت به ترکیه بابت احتمال روبرو شدن با پیغامدهای عملیات حفاری غیرقانونی اکتشاف گاز در سواحل قبرس هشدار داده بود. کمیسیون اتحادیه اروپا نوامبر گذشته (شهریور) از ساز و کار تحریم ها علیه ترکیه با هدف دریافت مقامات و نهادهای این کشور فعال در عملیات حفاری نزدیک قبرس پرده برداشت. این در حالی است که ترکیه مدعی است عملیات حفاری در قلمروی قانونی خود یا بخش ترک نشین قبرس صورت می گیرد.

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل کوشش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش های قدیمی منجر شده است. ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 119

به "اقدام تنبیهی اتحادیه اروپا علیه ترکیه؛ یاری اقتصادی بروکسل به آنکارا به شدت کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تنبیهی اتحادیه اروپا علیه ترکیه؛ یاری اقتصادی بروکسل به آنکارا به شدت کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید