مقدار گیری سطح گلوکز خون بدون درد و با فناوری نانو امکان پذیر شد

به گزارش تور تایلند، یک شرکت خارجی توانست با استفاده از فناوری نانو بدون سوراخ کردن پوست و بیرون آوردن خون، سطح گلوکز خون را میزان گیری کند.

مقدار گیری سطح گلوکز خون بدون درد و با فناوری نانو امکان پذیر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، گراف ویر (GraphWear)، شرکتی که روش های تزریق بدون سوزن را برای نظارت بر گلوکز دنبال می نماید، 20.5 میلیون دلار سرمایه جذب نموده است. این شرکت در سال 2015 به وسیله راجاتش گودیباند و سوراب رادهاکریشنان تاسیس شد که هر دو، دوره کارشناسی ارشد در زمینه فناوری نانو را در دانشگاه پنسیلوانیا گذرانده بودند. گراف ویر در حال توسعه یک ابزار پوشیدنی در سطح پوست است که از گرافن ساخته شده است.

این حسگر کوچک، تقریباً به مقدار یک ساعت اپل است، اما قطعه کلیدی این فناوری در واقع در قسمت پایینی قرار گرفته است.

راجاتش گودیباند می گوید: این بودجه برای یاری به شرکت به منظور آنالیز اعتبارسنجی، تکمیل یک آزمایش محوری و دریافت مجوز از FDA متمرکز خواهد بود.

اورشیت پاریخ، سرپرست سرمایه گذاری زیست شناسی مهندسی میفیلد می گوید: مشکل اصلی این بوده است: آیا می توانید بدون استفاده از وسایلی نظیر سوراخ کردن پوست و بیرون آوردن خون، واقعاً بدانید که در خون شما چه اتفاقی می افتد. ما فکر می کنیم احتمالاً گراف ویر یکی از اولین شرکت هایی است که در واقع محصولی را عرضه نموده است که می تواند به صد ها میلیون نفر برای حل این مشکل یاری کند.

نظارت مداوم بر قند یکی از مسائل در جامعه افراد مبتلا به دیابت بوده است. چندین ابزار مانیتور مداوم گلوکز در سال های اخیر تأیید شده است، مانند FreeStyle Libre که به وسیله FDA در سال 2017 تأیید شده است. این دستگاه از یک فیلامان زیر جلدی روی یک پچ بهره مند است که روی بازو برای مقدار گیری سطح گلوکز استفاده می گردد.

این دستگاه ها برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 (افرادی که بدن آن ها انسولین کمی فراوری می گردد یا هیچ انسولینی ندارند) مزایای زیادی دارد. انجمن دیابت آمریکا خاطرنشان می نماید که بیشتر افرادی که به طور مرتب انسولین تزریق می نمایند باید تشویق شوند تا در دستورالعمل های 2020 خود از فناوری های گلوکز خودکنترلی، از جمله مانیتور های مداوم گلوکز استفاده نمایند.

در خصوص افراد مبتلا به دیابت نوع II (حدود 34 میلیون آمریکایی) یا افرادی که به طور مرتب انسولین تزریق نمی نمایند، بحث بیشتری وجود دارد. بعضی استدلال می نمایند که نظارت منظم بر کلوگز برای این جمعیت ارزش ندارد. به عنوان مثال، یک مطالعه پزشکی داخلی JAMA در سال 2017 نشان داد که خودکنترل معمولی گلوکز باعث نمی گردد که افراد پس از یک سال سطح A 1 c خود را (یک نشانگر کلیدی دیابت) بهبود بخشند. با این وجود، انجمن دیابت آمریکا خاطرنشان می نماید که درصورت استفاده صحیح، مانیتور های مداوم گلوکز همراه با انسولین درمانی، می تواند برای این افراد نیز ابزار مفیدی باشد.

حسگر گراف ویر از یک روش مبتنی بر فناوری نانو برای نظارت مداوم بر گلوکز برخوردار است. راجاتش گودیباند می گوید، برخلاف دیگر مانیتور های مداوم گلوکز، که ممکن است برای ارزیابی قند خون به یک فیلامان کوچک جمع شونده احتیاج داشته باشد، این دستگاه به هیچ وجه پوست را سوراخ نمی نماید.

گودیباند شرح می دهد: گرافن دارای میدان الکتریکی است که مولکول ها را به سمت بالا می کشد. سپس این ترکیبات را مزه می نماید، آن ها را به سیگنال الکتریکی تبدیل می نماید و سپس اطلاعات به وسیله بلوتوث به تلفن شما منتقل می گردد که می تواند به طور مداوم مقادیر گلوکز را نمایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1887

به "مقدار گیری سطح گلوکز خون بدون درد و با فناوری نانو امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار گیری سطح گلوکز خون بدون درد و با فناوری نانو امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید