تساوی برابر نفت شوک بدی بود، گل زدن به عابدزاده لذت بیشتری داشت

به گزارش تور تایلند، صادق ورمزیار در گفت وگو با خبرنگاران در مورد تساوی استقلال برابر نفت مسجدسلیمان گفت: انتظار می رفت آبی پوشان این بازی را با پیروزی به انتها برسانند. استقلال از سه بازی که باید 9 امتیاز را از آنِ خود می کرد، تنها 2 امتیاز کسب نموده و این آمار خوبی برای استقلال نیست.

تساوی برابر نفت شوک بدی بود، گل زدن به عابدزاده لذت بیشتری داشت

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: بیشتر از هر کسی، استراماچونی می داند در استقلال چه خبر است که این تیم به راحتی 7 امتیاز را از دست داده، ولی امیدوارم آغاز پیروزی های آبی پوشان از دربی باشد تا این تیم طلسم نبردن در سه هفته اول لیگ را بشکند.

ورمزیار در خصوص دیدار روز یکشنبه پرسپولیس با استقلال گفت: شرایط این بازی با تمام دیدارها متفاوت است، هرگز امکان نداشته تیمی که قوی تر بوده، بازی را ببرد یا تیمی که ضعیف بوده، شکست بدی را پذیرا شود اما در مجموع این دیدار همواره جذابیت بالایی نداشته و به دلیل حساسیت های زیادی که برای کادر فنی، بازیکنان و طرفداران به وجود می آید، کیفیت لازم را ندارد.

وی گفت: راز پیروزیت این دیدار، شرایط روحی و روانی خوب و کنترل کردن اعصاب است. هر تیمی که بتواند از لحاظ روحی، وضعیت خوبی داشته باشد، در این بازی پیروز خواهد شد.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که بحث فنی در این دیدار مهمتر است یا بحث روانی؟ توضیح داد: بیش از 50 درصد این دیدار به مسائل روحی و روانی برمی شود؛ هرچه بازیکنان تجربه بیشتری داشته باشند، عملکرد بهتری هم خواهند داشت. البته عوامل بیرونی هم در مشخص نتیجه تأثیرگذار هستند ولی اگر بازیکنان بدون استرس بازی نمایند، مطمئناً پیروز خواهند بود.

وی در خصوص داوری این دیدار هم گفت: داور هم مثل بقیه حاضران در زمین، دچار اشتباه خواهد شد، قضاوت مقابل 5 هزار نفر به مراتب آسانتر از 100 هزار نفر است، تیم داوری هم دچار استرس می شود و احتمال اینکه سوت های اشتباه بزند، وجود دارد.

ورمزیار درباره کالدرون و استراماچونی که اولین دربی را در ایران تجربه می نمایند، گفت: استقلال تیمی است که بیش از 15 بازیکنش از این تیم جدا شده ولی پرسپولیس همان شاکله قبلی را حفظ نموده است. البته دو مربی که تجربیات زیادی دارند، هنوز تجربه دربی در ایران را ندارند و شاید این موضوع، آنها را هم دچار استرس کند. بنابراین یکی از فاکتورهای پیروزیت این دو تیم، آرامش سرمربی ها و انتقال آن به بازیکنان است. اگر این اتفاق رخ دهد، تیمی برنده خواهد شد که سرمربی اش آرامش بیشتری داشته و بازیکنانش از او حرف شنوی دارند.

پیشکسوت استقلال با اشاره به گلایه باشگاه استقلال مبنی بر برگزاری دربی در روز وسط هفته اضافه کرد: صحبت های مدیرعامل باشگاه استقلال زمانی تأثیرگذار است که حضور تماشاگران 90 به 10 باشد، برای طرفداران استقلال و پرسپولیس شنبه، یکشنبه یا آدینه فرقی ندارد؛ آنها هر طور که شده به استادیوم می آیند تا تیمشان را حمایت نمایند بنابراین روز بازی برای آنها مهم نیست.

ورمزیار درباره نقش تماشاگران در این دیدار گفت: تماشاگران هم می توانند تیم را از شکست نجات داده و هم وارد بحران نمایند؛ از طرفداران می خواهم ناخودآگاه استرس را به بازیکنان تیم محبوبشان منتقل ننمایند، از آنها حمایت نموده تا بازیکنان با آرامش کامل بازی نمایند.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که چند دربی را تجربه نموده اید؟ گفت: در 17 دربی بازی نموده ام و خوشبختانه تنها در این 17 دربی، دوبار شکست را تجربه کردم و دیگر باختی مقابل پرسپولیس نداشتم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه بهترین گل دربی را در کدام بازی زده اید؟ توضیح داد: من تجربه بالایی در دربی دارم و به سه دروازه بان بزرگ این تیم یعنی قلیچ، عابدزاده و نکیسا گل زده ام اما گلی که به عابدزاده زدم، برایم لذت بخش تر بود چون آن بازی شرایط خیلی بدی داشت؛ حساسیت بسیار بالا بود و من به دلیل اینکه تجربه زیادی داشتم، توانستم به راحتی دروازه عابدزاده را باز کنم.

ورمزیار در پاسخ به این سؤال که وقتی در اولین دربی وارد بازی شدید، چه حسی داشتید؟ گفت: استرس زیادی داشتم اما توانستم آن را کنترل کنم. زمانی که اولین دربی را تجربه کردم، 17 سال بیشتر نداشتم اما توانستم بازی خوبی از خود ارائه داده و حتی چند لایی هم به بازیکنان پرسپولیس بزنم که این حرکت شرایط روحی مرا بهتر کرد و پس از آن در تمام دربی ها حضور داشتم.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال درباره بدترین خاطره اش گفت: دیداری که پرسپولیس با گل رضا عابدیان، ما را شکست داد، تلخ ترین خاطره من است. ما در دقایق پایانی گل خوردیم. البته باید در آن دیدار چند گل به ثمر می رساندیم که متأسفانه بدشانس بودیم اما باز هم خدا را شکر می کنم که تنها دو بار با پیراهن استقلال مقابل پرسپولیس شکست خوردیم ولی در سایر دیدارها عملکرد پیروزی داشتیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 731

به "تساوی برابر نفت شوک بدی بود، گل زدن به عابدزاده لذت بیشتری داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تساوی برابر نفت شوک بدی بود، گل زدن به عابدزاده لذت بیشتری داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید