تغذیه قبل از تمرین ؛ 8 غذای ممنوعه!

به گزارش تور تایلند، هدف اصلی در تغذیه قبل از تمرین این است که انرژی کافی برای عضله ها و مغزمان را فراهم کنیم. سپس برای تمرین آماده شویم. مصرف کربوهیدرات قبل از تمرین اهمیت بسیار زیادی دارد. چون بدن ما قادر به فراهم کردن اکسیژن نیست تا بتواند چربی ها را به عنوان منبع سوخت خود قرار بگیرد. در نتیجه بدن در این شرایط به ذخایر گلیکوژن احتیاج دارد که برای تجزیه شدن احتیاجی به اکسیژن نیست. بر اساس تحقیقات حدود 80 درصد از انرژی مورد احتیاج در یک تمرین از تجزیه گلیکوژن به دست می آید.

تغذیه قبل از تمرین ؛ 8 غذای ممنوعه!

به غیر از کربوهیدرات ها، مصرف پروتئین را هم قبل از تمرین باید جدی بگیرید. مصرف پروتئین ها با ایجاد جریان ثابتی از آمینواسید ها تخریب بافت عضلانی در طول تمرین را کاهش می دهد. در خصوص چربی ها هم باید بگوییم که مصرف چربی ها در زمان قبل از تمرین ارزش غذایی خاصی ندارد؛ چون چربی مدت زمان هضم غذا را بالا می برند در نتیجه ممکن است هنگام تمرین دچار دل پیچه و تهوع شوید. به صورت ایده آل وعده غذایی قبل از تمرین باید حاوی کربوهیدرات با شاخص قندی بالا و منبع پروتئینی کم چرب باشد. نکته ای که از قلم نیاندازید این است که وعده قبل از تمرین را حدود 2 تا 3 ساعت قبل از آغاز تمرین بخورید.

هم چنین قبل از تمرین زمان بسیار خوبی است که یک یا دو فنجان قهوه بخورید. کافئین باعث تحریک دستگاه عصبی و فراوری نیروی عضلانی می گردد. در نتیجه با شدن بیشتری تمرین می کنید. در ادامه غذاهایی که نباید قبل از تمرین بخورید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

تغذیه قبل از تمرین نباید شامل چه موادی باشد؟

مواد غذایی پر از فیبر

مواد غذایی پر از فیبر مدت زمان طولانی تری برای هضم احتیاج دارند و می توانند منجر به ناراحتی دستگاه گوارش شوند. این ناراحتی می تواند موجب تخریب، تهوع، گاز و گرفتگی معده گردد که مانع از تمرین می گردد.

نوشابه ها

نوشابه ها حاوی مقادیر زیادی شکر هستند که برای قبل از تمرین اصلا مناسب نیستند. محتوای قند و کربنات بالا علاوه بر سوزش باعث افت شدید قند خون شده و هم چنین باعث ایجاد گرفتگی معده و حالت تهوع در طول تمرین می گردد.

آجیل

اگر چه چربی های سالم بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند، خوردن تنقلات مثل آجیل قبل از ورزش، ممکن است تمرین شما را به خطر بیندازد. چون احتیاج به زمان طولانی برای هضم دارد. همواره این موضوع را در نظر بگیرید که هدف از تغذیه قبل از تمرین تامین سوخت مورد احتیاج بدن است نه هضم غذا!

بنابراین غذا باید به طور کامل هضم گردد و آماده مصرف به عنوان سوخت باشد.

غذاهای ادویه دار

تغذیه قبل از تمرین نباید شامل غذاهای پر ادویه و تند باشد. غذای تند می تواند باعث سوهاضمه یا تپش قلب گردد که شما را مجبور به ترک تمرین کند. علاوه بر این غذاهایی که ادویه زیادی دارند، سیستم گوارشی را تخریب می نمایند. قبل از ورزش بهتر است که غذاهایی که ادویه زیادی دارند، مصرف نکنید. برای مثال مواد ساده و قابل هضمی که کربوهیدرات دارند مصرف کنید.

سبزیجات

سبزیجاتی مثل بروکلی، جوانه بروکسل و گل کلم سبزیجات مهم و پرخواصی هستند که در رژیم غذایی شما قرار می گیرند. اما خوردن آن ها قبل از تمرین به دلیل ریفینوز بالا می تواند باعث نفخ شکم و ایجاد گاز بیش از حد شوند.

شکر تصفیه شده

مقدار نامناسب قندها و کربوهیدرات ها در سیستم شما قبل از تمرین ممکن است منجر به تلخی و خستگی گردد، به ویژه زمانی که ورزش می کنید، اما شما باید به منبع شکر توجه کنید، و همواره بهترین کار خود را برای جلوگیری از شکر تصفیه شده موجود در بسیاری از محصولات فراوری شده در عوض، گلوکز را که در غذاهای غنی از کربوهیدرات یا فروکتوز یافت می گردد در میوه ها و سبزیجات یافت می گردد؛ بدن شما از این نوع قند بسیار موثرتر و کارآمد استفاده می نماید.

لبنیات

شیر، پنیر و ماست نباید جز تغذیه قبل از تمرین باشد و همواره باید بعد از یک جلسه تمرین مصرف گردد. این به این دلیل است که محتوای چربی بالا آنها می تواند موجب بر هم زدن معده تان شده و میزان اسید معده را در طول تمرین افزایش دهد.

آووکادو

آووکادو به خاطر چربی زیاد نباید قبل از تمرین مصرف گردد. علاوه بر این آووکادو غنی از فیبر است و مدت زمان هضم آن طولانی است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 535

به "تغذیه قبل از تمرین ؛ 8 غذای ممنوعه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه قبل از تمرین ؛ 8 غذای ممنوعه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید