خبرنگاران دادستان نیجریه بار دیگر محاکمه شیخ زکزاکی را به تاخیر انداخت

به گزارش تور تایلند، تهران - خبرنگاران - دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفت که دادستان کل نیجریه بار دیگر محاکمه رهبر شیعیان این کشور را به تاخیر انداخته است.

خبرنگاران دادستان نیجریه بار دیگر محاکمه شیخ زکزاکی را به تاخیر انداخت

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

گزارش روز شنبه پایگاه خبری لبنانی العهد، محاکمه زکزاکی قرار بود در روزهای 25 و 26 ژانویه سال آینده میلادی (2021) به منظور استماع اظهارات شاهدان عینی در خصوص اتهامات ساختگی نسبت داده شده به رهبر شیعیان نیجریه برگزار شود.

دفتر وی گفت: به رغم اینکه دادگاه نیجریه صوری و غیرقانونی است و اتهامات نسبت داده شده علیه شیخ زکزاکی ساختگی می باشد، اما به طور مداوم محاکمه وی به تاخیر می افتد.

دفتر زکزاکی افزود: دادستان دولت نیجریه 18 اسم را برای استماع اظهارات شش تن از آنان ارائه دادند که دو تن از آنها از افسران ارتش این کشور هستند که تا به امروز به همراه چهار غیرنظامی دیگر به اصطلاح علیه شیخ زکزاکی شهادت داده اند.

شایان ذکر است که حال عمومی شیخ زکزاکی و همسرش به طور مستمر در بازداشتگاه در حال وخیم تر شدن است، زیرا مقامات نیجریه از معالجه آنان و دیدارشان با پزشکان جلوگیری می کنند.

ارتش نیجریه در سال 2015 در شهر زاریا در مراسم فراهم کردن مقدمات مراسم میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) دست به کشتار شیعیان این کشور زد که در اثر آن صدها مرد و زن و کودک به شهادت رسیدند و پس از آن شیخ زکزاکی را به همراه همسرش بازداشت کردند.

حساب توییتری جنبش اسلامی نیجریه سه شنبه گذشته گفت؛ شماری از مردم این کشور در آستانه برگزاری جلسه دادگاهی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در ابوجا تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار آزادی شیخ زکزاکی و همسرش از زندان شدند.

1487

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1367

به "خبرنگاران دادستان نیجریه بار دیگر محاکمه شیخ زکزاکی را به تاخیر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان نیجریه بار دیگر محاکمه شیخ زکزاکی را به تاخیر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید