قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان است ، هر ایرانی ماهانه 2.5 کیلوگرم مرغ مصرف می نماید

به گزارش تور تایلند، معاون وزیر صمت بابیان اینکه سرانه مصرف سالانه مرغ هر ایرانی حدود 27 الی 30 کیلوگرم در سال است، گفت: ماهانه برای هر نفر 2.5 کیلوگرم معادل یک مرغ زنده باید فراوری داشته باشیم.

قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان است ، هر ایرانی ماهانه 2.5 کیلوگرم مرغ مصرف می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، عباس تابش، به آخرین شرایط توزیع مرغ در کشور اشاره نمود و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در بهمن و اسفندماه سال جاری باید 130 میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور به طور ماهانه انجام گردد که بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی این جوجه ریزی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی، مصوبات و تفاهم ها بین دستگاه های متولی از جمله وزارت کشاورزی نشان می دهد در بازار شب عید با کمبود مرغ در کشور روبرو نمی شویم و امیدواریم این موضوع نیز محقق گردد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هیچ تغییری در قیمت گذاری مرغ نشده است، گفت: قیمت مصرف کننده همان 20 هزار و 400 تومان است.

تابش گفت: ستاد تنظیم بازار استان ها باید با موضوع جهاد کشاورزی احتیاج استان در مرغ آماده طبخ را در انتهای عمده فروشی تحویل اتاق اصناف، شبکه توزیع و صنعت، معدن و تجارت دهند و ما نیز مسئولیت رساندن این کالا به دست مردم داریم.

وی تأکید کرد: امروز در استان ها باید مسئولان در ستاد تنظیم بازار برای تأمین به موقع مرغ اهتمام داشته باشند و مجموعه آماده طبخی که پرفراژ قیمت خوره و بر اساس قیمت مصوب کشور است به شبکه توزیع تحویل می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1548

به "قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان است ، هر ایرانی ماهانه 2.5 کیلوگرم مرغ مصرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان است ، هر ایرانی ماهانه 2.5 کیلوگرم مرغ مصرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید