قیمت نفت 34 دلاری شد

به گزارش تور تایلند، به گزارش تجارت نیوز، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 1.64دلار افزایش نسبت به روز گذشته معامله شد و هر بشکه از این نفت به قیمت 34.48 دلار به فروش رفت.

قیمت نفت 34 دلاری شد

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 1.51دلار را تجربه کرد و بشکه ای 26.60دلار به فروش رسید.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت نفت با امید به اینکه فراورینمایندگان نفت موانع سر راه خود را در نشست آخر وقت امروز برمی دارند افزایش یافت.

نشست اوپک به خاطر کاهش میزان تقاضای جهانی نفت و متعادل ساختن قیمت برگزار می گردد.

آمارهای منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم نشانگر افزایش ذخایر 15.2 میلیون بشکه ای هفته گذشته به خاطر افت تقاضای نفت خام در این کشور است. این رقم بیشترین افزایش هفتگی در گذشته محسوب می گردد.

کشورهای صادرنماینده نفت اوپک و غیر اوپک قرار است امروز نشست مجازی برگزار نمایند.

پس از آنکه روسیه اظهار داشت آمادگی کاهش فراوری نفت خود به میزان 1.6 میلیون بشکه در روز را دارد امیدواری برای کاهش 10 میلیون تا 15 میلیون بشکه در روز توسط کشورهای فراورینماینده نفت افزایش یافته است.

وزیر انرژی الجزیره در بیانیه ای برای برگزاری یک نشست پربار ابراز امیدواری کرد.

وی گفته است؛ کاهش عرضه بسیار متفاوت از آنچه که پیش تر اوپک توافق نموده بود، خواهد شد اما روسیه تاکید نموده تنها در صورتی که آمریکا در این توافق مشارکت کند و سهمی در این کاهش داشته باشد فراوری خود را کاهش خواهد داد.

بعضی منابع اظهار داشتند که احتمالا روسیه امروز به چرخه کاهش فراوری نفت با کشورهای عضو اوپک وارد خواهد شد. البته روسیه با عنوان یک کشور غیر اوپک در سری های قبل طرح کاهش فراوری نفت اوپک نیز مشارکت داشت.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 958

به "قیمت نفت 34 دلاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت 34 دلاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید