مسئولان جوابگوی مسائل اصناف باشند، به وعده ها سریع تر عمل کنید

به گزارش تور تایلند، رئیس اتاق اصناف گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز حدود سه ماه گذشته و بسیاری از اصناف و تولیدکنندگان با مسائل متعددی روبرو هستند. مسئولان باید هرچه سریع تر جوابگو باشند.

مسئولان جوابگوی مسائل اصناف باشند، به وعده ها سریع تر عمل کنید

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران،درستی نائب رئیس اتاق اصناف در برنامه گفت وگوی 18:30 شبکه خبر در مورد تسهیلات حمایتی به اصناف آسیب دیده از کرونا توضیح داد: از زمان شیوع کرونا تا به امروز حدود سه ماه گذشته و بسیاری از اصناف و فراورینمایندگان با مسائل متعددی روبرو هستند. مسئولان باید هرچه سریع تر جوابگو باشند.

او ادامه داد: مقرر شده 75 هزار میلیارد تومان اعتبار حمایتی در بحث کرونا اختصاص یابد که 25 هزار میلیارد آن مربوط به وام یک میلیون تومانی می گردد باید معین نمایند از 50 هزار میلیارد تومان باقی مانده چقدر سهم اصناف است تا برای این موضوع برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

صنوف آسیب دیده از کرونا کدامند؟

درستی با اشاره به اینکه در فاز اول پرداخت تسهیلات حمایتی 13 رسته اصناف وام دریافت می نمایند گفت: تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، رستوران ها، آرایشگاه های مردانه و زنانه از جمله این صنوف هستند همچنین فراورینمایندگان پوشاک عظیم ترین ضرر را در این دوران دیده اند. به کارگاه هایی که حق بیمه اسفند و فروردین و اردیبهشت را پرداخت نموده باشد تسهیلات تعلق می گیرد.

این مقام مسئول گفت: تا 20 اردیبهشت میزان پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا معین می گردد.

او تاکید نمود: در پرداخت تسهیلات و عمل به وعده های داده شده باید سرعت به کار بدهند تا اعتماد اصناف کم نگردد.

پرداخت تسهیلات حمایتی به 1 میلیون کسب وکار

در ادامه برنامه ازوجی مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار در ارتباط تلفنی گفت: این تسهیلات حمایتی به یک میلیون کسب وکار آسیب دیده از کرونا که 3 میلیون شاغل بیمه شده دارند پرداخت می گردد.

او ادامه داد: در جلسه ای که روز گذشته به دعوت بانک مرکزی با مؤسسات داشتیم برای وحدت رویه در پرداخت ها بود تا در زمان پرداخت ها مسئله ای ایجاد نگردد.

ازوجی با بیان اینکه مبنای پرداخت تسهیلات بیمه افراد است گفت: آنچه در دستور ستاد کرونا است مبنای به کارگیری و شاغل بودن به استناد اینکه تعدیل نگردد و امکاناتی است که سازمان تأمین اجتماعی در اختیار قرار می دهد و باید اطلاعات بیمه شدگان در فروردین ماه 99 در اختیار قرار گیرد و مبنا این خواهد بود که فرد آبان و آذر و دی ماه سال قبل (98) فعالیت داشته است و متوسط شاغلین در نظر گرفته خواهد شد.

بنگاه های تعطیل شده در ایام کرونا به ازای هر فرد شاغل 16 میلیون تومان تسهیلات می گیرند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فاز بعدی حمایت از مشاغل غیررسمی نیز عملیاتی خواهد شد توضیح داد: مبنای پرداخت تسهیلات به این صورت است که بنگاه هایی که به اجبار تعطیل شده اند به ازای هر فرد بیمه شده 16 میلیون تومان خواهد بود و برای واحد های کسب وکاری که تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل به کار 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

او اضافه کرد: زمان بازپرداخت از مهر سال جاری و با سود 12 درصد و به مدت 2 سال خواهد بود.

ازوجی گفت: این حمایت ها مشروط به حفظ اشتغال خواهد بود و از 13 رسته نزدیک به 550 زیر دسته اعلام شده و دستگاه های مرتبط نیز اضافه شده است.

زنجیره تأمین مواد فراوری قطع شده است

روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی در ارتباط تلفنی گفت: با توجه به آسیب های جدی کووید 19 به اختصاص کشور اعداد مختلف و متنوعی برای تسهیلات برای کارآفرینان اعلام شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 ماه است که اصناف مختلف به دلیل کرونا با مسائل متعددی روبرو شده اند اما هنوز حمایت ها عملیاتی نشده است.به نظر می رسد تسهیلات بیشتر در مرحله وعده و وعید باشد تا پرداخت.

روغنی توضیح داد: بسیاری از مسائل صنوف مربوط به 4 ماه آینده می گردد چراکه اکنون زنجیره تأمین مواد اولیه واحدهای فراوری به دلیل نبود سرمایه اولیه و مسائل حمل ونقل قطع شده است. هرچه سریع تر باید حمایت های وعده داده شده عملیاتی گردد تا فراورینمایندگان در ماه های آینده با مسائل جدی روبرو نشوند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1022

به "مسئولان جوابگوی مسائل اصناف باشند، به وعده ها سریع تر عمل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان جوابگوی مسائل اصناف باشند، به وعده ها سریع تر عمل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید