مصاحبه از مدیر سابق سیا درباره پرونده روسیه

به گزارش تور تایلند، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از سوی تیم دادستان جان دورهام، به عنوان بخشی از تحقیقاتش درباره بازرسان و مقام های اطلاعاتی پشت تحقیقات سال 2016 درباره مداخله انتخاباتی روسیه مورد مصاحبه نهاده شد.

مصاحبه از مدیر سابق سیا درباره پرونده روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیک شاپیرو، معاون رئیس دفتر و مشاور ارشد جان برنان گفت، این گفت وگو در مقر سیا انجام شد و هشت ساعت به طول انجامید.

شاپیرو در بیانیه ای گفت: جان برنان، مدیر سابق سیا از سوی دورهام آگاه شد که او هدف یک تحقیقات کیفری قرار ندارد و تنها به عنوان آگاه مورد پرسش قرار می گیرد.

برنان در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رهبری سیا را بر عهده داشت و به همراه دیگر نهادهای اطلاعاتی به این نتیجه رسید که روسیه در انتخابات 2016 به نفع دونالد ترامپ مداخله نموده بود. تمایل دادستان دورهام برای گفت وگو با برنان تاکیدی بر ادامه کار تحقیقات او و تیمش درباره نحوه دستیابی مقام های اطلاعاتی آمریکا به چنین اطلاعاتی است که ترامپ آن ها را نمی پذیرد.

جان برنان به صورت داوطلبانه برای این مصاحبه حاضر شد و پیشتر گفته بود که چیزی برای پنهان کردن ندارد و از چنین گفت وگویی استقبال می نماید. او ماه مه در مصاحبه با ام اس ان بی سی تاکید نمود: و من منتظر روزی هستم که حقیقت آشکار گردد و معلوم گردد که افرادی که اتفاقات را در گذشته به شکلی نادرست به تصویر کشیدند، مردم آمریکا را فریب داده اند.

به گفته شاپیرو، برنان در جریان این گفت وگو جزئیاتی از فعالیت های جامعه اطلاعاتی آمریکا برای درک و مختل کردن کوشش های روسیه برای مداخله در انتخابات را بیان نموده و به سوالاتی مرتبط با طیف گسترده ای از فعالیت های اطلاعاتی سیا در آستانه انتخابات نوامبر 2016 پاسخ داد. او همچنین به پرسش هایی درباره ارزیابی 2017 جامعه اطلاعاتی که روسیه را بابت این مداخله سرزنش می کرد، پاسخ داد.

سخنگوی دادستانی آمریکا هنوز اظهارنظر ننموده است.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا سال گذشته جان دورهام، دادستان کنتیکت را برای آنالیز تصمیماتی که از سوی مقام های دولتی اتخاذ شد و آنها روابط میان کمپین ترامپ و روسیه را مورد آنالیز قرار می دادند، منصوب کرد.

گزارش های رئیس شورای ویژه سابق و کمیته اطلاعاتی سنا (تحت رهبری جمهوری خواستار) به روابطی میان روس ها و دستیاران ترامپ حین کمپین 2016 اشاره داشتند اما ویلیام بار این ایده که اف بی آی مدرک کافی برای اجرای تحقیقات ضد اطلاعاتی را دارا بوده باشد، زیر سوال برد و جان دورهام را موظف ساخت تا درباره فعالیت های دیگر نهادها هم تحقیق کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1211

به "مصاحبه از مدیر سابق سیا درباره پرونده روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه از مدیر سابق سیا درباره پرونده روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید