وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس بوک در انگلیس

به گزارش تور تایلند به نقل از رویترز، دولت انگلیس سال آینده میلادی قوانین جدید رقابت را ارائه می نماید تا به گوگل و فیس بوک اجازه ندهد بر شرکت های کوچک سلطه و از مشتریان سواستفاده نمایند.

وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس بوک در انگلیس

این قانون توسط یک واحد مخصوص در سازمان رقابت وبازارهای انگلیس(CMA) اجرا می گردد. واحد تازه تاسیس شده به نام بازار دیجیتال، از ماه آوریل فعالیت خود را شروع نموده و احتمالا قدرت تعلیق و مسدود کردن تصمیم شرکت های فناوری را دارد و در صورت عدم همخوانی با قوانین، می تواند جریمه های اقتصادی وضع کند.

به گفته سازمان رقابت و بازارهای انگلیس، گوگل و فیس بوک بر بازار تبلیغات دیجیتال انگلیس سلطه دارند. به طوریکه از 14 میلیارد پوندی که در 2019 صرف هزینه تبلیغات دیجیتال شده، 80 درصد در این دو شرکت صرف شده است.

هر دو شرکت آمریکایی اعلام نموده اند با دولت و قانونگذاران انگلیس در حوزه تبلیغات دیجیتال همکاری می نمایند ، از جمله آنکه به کاربران اختیارات بیشتری درباره کنترل اطلاعات و تبلیغاتشان می دهند.

به گفته دولت انگلیس شرکت های فناوری باید درباره شیوه کنترل اطلاعات مشتریان شفاف سازی نمایند و از سوی دیگر محدودیت هایی که سبب می گردد استفاده از پلتفرم های رقیب محدود گردد نیز حذف خواهند شد.

واحد بازار دیجیتال سازمان رقابت و بازارهای انگلیس امسال میلادی اعلام نموده بود باید قوانین جدیدی برای کنترل شرکت های عظیم فناوری وضع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1378

به "وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس بوک در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس بوک در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید