20 درصد از جمعیت ایران سواد اقتصادی دارند، از همسایه ها عقب تریم

به گزارش تور تایلند، به گفته مدیر آموزشگاه هوش اقتصادی، میزان سواد اقتصادی مردم کشور ما 20 درصد است که از کشورهای همسایه همچون عراق و پاکستان در این زمینه عقب هستیم.

20 درصد از جمعیت ایران سواد اقتصادی دارند، از همسایه ها عقب تریم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، نشست هوش مالی به منظور آموزش سواد مالی و توانمندسازی مردم در مواجهه با مسائل مالی، با حضور اهالی رسانه و مسئولان آموزشگاه هوش مالی در این موسسه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، کمیل رودی - مدیر آموزشگاه هوش مالی - با بیان اینکه سه سال است که در حوزه سواد مالی کار می کنیم و هدف اصلی در این زمینه آموزش مالی است، گفت: نهضت سوادآموزی مالی در کشورهای جهان، تجربه و قدمت 150 ساله دارد. آمریکا این حوزه را با تمرکز بر زنان و بچه ها آغاز کرد و تخصصی و بلند مدت بودن از جمله ویژگی های آموزش این نوع سواد است.

وی در ادامه دلایل رو آوردن به آموزش سواد مالی را پیر شدن جمعیت و اصلاح طرح های بازنشستگی، بدهی خانوار، افزایش پیچیدگی بازار مالی، محرومیت مالی (میزان دسترسی مردم به ابزارها و محصولات مالی) و کم سوادی مالی دانست.

تدوین راهبرد آموزش سواد مالی در 60 کشور

رودی افزود: در سطح اتحادیه اروپا در این زمینه اقداماتی همچون حمایت از مصرف کنندگان و خدمات مالی، گسترش شمول مالی و آموزش مالی انجام شد و در سطح کشورهای دیگر، هر کشوری برنامه خودش را برای تنظیم راهبرد آموزش مالی ارائه نموده و در جهان بیش از 60 کشور راهبردی برای آموزش سواد مالی دارند. این راهبردها براساس سنجش سواد مالی مردم جامعه هر کشور ارائه می گردد و بر این اساس سنجش گروه های مخاطب شکل می گیرد.

زنان، اولویت جامعه هدف آموزش سواد مالی

وی با بیان اینکه زنان در جامعه هدف آموزش سواد مالی به دلیل آسیب پذیر بودن آن ها و تربیت بچه ها اولویت دارند، اظهار کرد: ضرروت این موضوع در ایران اسلامی در جنگ مالی، افزایش مسئولیت مالی افراد، افزایش عرضه محصولات مالی، افزایش تقاضا برای محصولات مالی و رشد و تربیت فردی و تربیت نسل آینده است.

مدیر آموزشگاه هوش مالی ادامه داد: افزایش عرضه محصولات مالی آنقدر شتاب می گیرد که سطح آگاهی مردم از این محصولات عقب می افتد. میزان سواد مالی مردم کشور ما معادل 20 درصد است که از کشورهای همسایه همچون عراق و پاکستان در این زمینه عقب هستیم.

آموزش سواد مالی ابزاری برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی

در ادامه این نشست، محمد صادق افراسیابی - معاون فرهنگ سازی مرکز رسانه های دیجیتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - اظهار کرد: بحث مقاوم سازی و اقتصاد مقاومتی باید حتما عملیاتی گردد که سواد مالی مهم ترین ابزار برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است. سواد مالی، عمومی است و باید در اختیار عموم قرار بگیرد و در این زمان انتخابات باید مردم به وسیله بهره مندی از سواد مالی به نماینده ای رأی بدهند که در حوزه مالی سواد و تدبیر لازم را دارد.

وی راهکارهای خود برای گسترش و عمومی شدن سواد مالی را استفاده از اپلیکشین ها همچون کافه بازار، استفاده از رسانه هایی همچون صدا و سیما و سینما در جهت ترویج و آموزش این رسانه و اختصاص این سواد در دانشگاه ها و مدارس اعلام نمود.

در خاتمه این نشست نیز، جمعی از اهالی رسانه نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 108

به "20 درصد از جمعیت ایران سواد اقتصادی دارند، از همسایه ها عقب تریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 درصد از جمعیت ایران سواد اقتصادی دارند، از همسایه ها عقب تریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید