اقدام 3 کشور لتونی، استونی و لیتوانی علیه بلاروس عجولانه بود

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، آناتولی گلاز سخنگوی وزارتخارجه بلاروس به اقدام سه کشور لتونی، لیتوانی و استونی در تحریم مسئولان بلاروس از جمله الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور واکنش نشان داد و آنرا اقداماتی عجولانه توصیف کرد.

اقدام 3 کشور لتونی، استونی و لیتوانی علیه بلاروس عجولانه بود

وی اضافه کرد: از بیانیه لیتوانی، لتونی و استونی آگاه شدیم. آنها همسایه های ما هستند و مواضع آنها برایمان اهمیت به سزایی دارد اما متاسفانه دست به اقدامات شتاب زده ای زده اند و این وضعی اندوه بار است.

گلاز تاکید نمود: معین نیست که با این گامی که از سوی لیتوانی، لتونی و استونی برداشته شده است، چگونه حاکمیت و استقلال بلاروس تامین می گردد.

لتونی، لیتوانی و استونی قبلا اعلام نموده اند که سفر 30 مسئول بلاروس از جمله رئیس جمهور این کشور را به کشورهای متبوع خود ممنوع نموده اند. تا در زمره اولین کشورهای اروپایی باشند که مقامات بلاروس را تحریم می نمایند.

لازم به ذکر است پس از اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور کنونی بلاروس در انتخابات 9 آگوست، اعتراضات و تجمعات سراسری به نتیجه انتخابات شروع و تبدیل به بحرانی سیاسی در این کشور شده است.

دولت بلاروس کشورهای غرب گرا به ویژه همسایگانش یعنی اوکراین، لهستان و لیتوانی را به مداخله در امور داخلی این کشور و حمایت از اعتراضات متهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1233

به "اقدام 3 کشور لتونی، استونی و لیتوانی علیه بلاروس عجولانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام 3 کشور لتونی، استونی و لیتوانی علیه بلاروس عجولانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید