خشکسالی به تهران رسید ، تهران 90 روز آب شرب دارد؟

به گزارش تور تایلند، به گزارش خبرنگاران، استاندار اصفهان هفته پیش بیان کرد که آب پشت سد زاینده رود تنها کفاف 100 روز مصرف مردم را می دهد.

خشکسالی به تهران رسید ، تهران 90 روز آب شرب دارد؟

به نظر می رسد دومینوی خشکسالی که از جنوب کشور آغاز شده بود، حالا به مرکز ایران هم رسیده است. راهنمایی فهمی، کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه ریزی آبفای وزارت نیرو به خبرنگاران می گوید: اگر خشکسالی ادامه داشته باشد و ایران بارش نداشته باشد، آب تهران تنها کفاف 90 روز این استان را می دهد.

فهمی ادامه می دهد: ورودی سدهای تهران 384 میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارند که از این اندازه همه آن برای تهران نیست.

محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران، چند هفته پیش به ایسنا گفته بود حجم ذخیره مخازن سدهای تهران 409 میلیون متر مکعب است که به نظر می رسد از آبان ماه، 25 میلیون متر مکعب از این اندازه کم شده است.

این کارشناس آب شرح می دهد: سال پیش ایران خشکسالی بی سابقه ای به خود دید و سال جاری هم مقدار بارش ها نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش داشته است.

فهمی هشدار می دهد که این مقدار آب بدون مصرف صنایع و کشاورزان است. او یادآوری می نماید: مقدار اعلام شده تنها برای مصرف آب شرب شهروندان است و نه مصارف کشاورزی و صنایع. کشاورزان و صنایع از آب زیرزمینی، آب خود را تامین می نمایند.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش آب زاینده رود باز می گردد؟ را هم بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 1946

به "خشکسالی به تهران رسید ، تهران 90 روز آب شرب دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی به تهران رسید ، تهران 90 روز آب شرب دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید