رئیس مجلس ترکیه: گزینه های خرید نظامی ما به آمریکا محدود نیست

به گزارش تور تایلند، رئیس مجلس ترکیه در مورد طرح های تحریمی آمریکا در قبال ترکیه، گفت، تحریم های واشنگتن هیچ تأثیری بر روی آنکارا نخواهد گذاشت و تنها به روابط دوجانبه میان این دو کشور آسیب می رساند.

رئیس مجلس ترکیه: گزینه های خرید نظامی ما به آمریکا محدود نیست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه برای عید نوروز در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی سنتوپ رئیس مجلس ترکیه روز یکشنبه (امروز) پیرامون مسائل مختلفی در زمینه تحریم های آمریکا، تصویب قرارداد همکاری نظامی ترکیه و لیبی، اعزام نیروهای ترکیه به لیبی و افزایش نژادپرستی در اروپا اظهارنظر کرد.

سنتوپ به خبرگزاری آناتولی گفت که دولت آمریکا به ویژه از زمان انتخاب دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، از تحریم ها به عنوان یک عنصر تهدید استفاده می نماید.

رئیس مجلس ترکیه می گوید که تحریم ها هیچ تاثیر مهمی بر روی ترکیه نخواهد گذاشت.

وی اضافه کرد، با توجه به اینکه ترکیه دارای گزینه های جایگزین مختلف و متنوعی به ویژه در صنعت دفاعی است، تحریم ها و ممنوعیت ها هیچ آسیبی به این کشور وارد نمی نمایند.

سنتوپ در ادامه با بیان اینکه ترکیه پیش از این با تحریم غیررسمی از سوی آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن آنکارا از برنامه جنگنده اف-35 روبرو شده، اضافه کرد، واشنگتن اعلام نموده که این هواپیماها را تحویل نخواهد داد.

رئیس مجلس ترکیه گفت، نگرش منفی پیشین آمریکا در قبال ترکیه منجر به خرید موشک های روسی اس-400 شده است.

سنتوپ گفت: ترکیه در خصوص هواپیماهای اف-35 گزینه های جایگزین را ارزیابی می نماید و به هیچ کشور دیگری از جمله آمریکا محدود نمی گردد.

وی گفت، من فکر می کنم که طرح های تحریم و ممنوعیت بر اقتصاد و صنعت دفاعی ترکیه تاثیر منفی نخواهد گذاشت بلکه به روابط دوجانبه آسیب می زند.

سنتوپ با اشاره به پیمان نظامی ترکیه و لیبی و تصویب آن توسط مجلس، گفت: در حقیقت این (توافق) در ادامه توافق پیشین است که ترکیه و لیبی در خصوص منطقه انحصاری مالی به دست آورده بودند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استقرار سربازان ترکیه در لیبی، گفت، توافق همکاری نظامی لزوما به این معنا نیست که آنکارا سربازان را اعزام کند، البته این موضوع جای بحث دارد.

مجلس سنای آمریکا بامداد چهارشنبه در اقدامی به لغو تحریم تسلیحاتی سی ودو ساله قبرس رأی مثبت داد. پیش از آن نیز کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا چند روز پیش با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل اقدام این کشور در خرید سامانه اس-400 از روسیه موافقت نموده بود.

روابط آمریکا و ترکیه در ماه های گذشته به واسطه مجموعه متعددی از اختلافات به شدت پرتنش شده و حتی رئیس جمهور آمریکا تهدید نموده که ممکن است اقتصاد ترکیه را نابود کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 126

به "رئیس مجلس ترکیه: گزینه های خرید نظامی ما به آمریکا محدود نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس ترکیه: گزینه های خرید نظامی ما به آمریکا محدود نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید