لزوم پیگیری خودکفایی در حوزه امنیت غذایی و کاهش وابستگی در نهاده های فراوری

به گزارش تور تایلند، رفیعی پور گفت: ما در بحث امنیت غذایی باید به دنبال خودکفایی و خوداتکایی باشیم و در زمینه نهاده ها نباید وابسته باشیم.

لزوم پیگیری خودکفایی در حوزه امنیت غذایی و کاهش وابستگی در نهاده های فراوری

به گزارش به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور اضافه نمود: علی رغم تمامی گرفتاری ها و مسائل، طی چهار دهه پس از انقلاب کوشش های خوبی در حوزه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی در کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پروتئین دامی، چهل سال پیش تمامی اقلام مصرفی از قبیل لبنیات، تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز، عسل و آبزیان در کشور از محل واردات تأمین می شد، گفت: پس از چهل سال ایران فقط 10 درصد در زمینه گوشت قرمز به خارج وابستگی بوده و در بقیه اقلام مازاد فراوری و صادرات دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه نمود: این یک اتفاق مبارکی به رغم تمامی تحریم ها و شرایط سخت مالی برای کشور است.

رفیعی پور ضمن اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم به سال جهش فراوری، اظهارداشت: بطور قطع این نامگذاری بسیار حکیمانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی در شرایطی که برای ضربه زدن به اقتصاد ایران از هیچ تحریم و فشاری دریغ ننموده اند رهبر انقلاب تحقق جهش فراوری را شرط ایجاد اشتغال و ناکام کردن برنامه های ضد امنیت مالی کشور اعلام می نمایند.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه نمود: اگر بخواهیم به فراوری مقتدری برسیم و به شعار جهش فراوری عمل کنیم در زمینه نهاده ها نباید وابسته باشیم.

وی اضافه نمود: ما در نهاده های حوزه ریز مغذی های مورد مصرف در غذای دام و طیور و همچنین مواد اولیه برای فراوری دارو و واکسن های دامی که پشتیبان فراوری هستند، نیازمندی داریم بنابراین سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در کشور باید به نحوی باشد که درصد وابستگی به واردات این اقلام به شدت کاهش یابد.

رفیعی پور گفت: ما در سازمان دامپزشکی طی سه سال گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بینان و استارت آپ ها به دنبال آن هستیم تا با کاهش وابستگی به واردات در اقلام یاد شده و تکیه بر فراوری داخل، جهش فراوری را رقم بزنیم.

وی اعلام کرد: برنامه راهبری جهش فراوری را تا افق 1404 پیش بینی نموده ایم که در سال اول آن یعنی در سال 99، بسیاری از طرح های سازمان دامپزشکی در حوزه هایی که وابسته بودیم را برای اولین بار در داخل کشور فراوری و افتتاح خواهیم کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی ضمن اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت امنیت غذایی جامعه را برعهده دارد، گفت: ما در بحث امنیت غذایی باید به دنبال خودکفایی و خوداتکایی باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 950

به "لزوم پیگیری خودکفایی در حوزه امنیت غذایی و کاهش وابستگی در نهاده های فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پیگیری خودکفایی در حوزه امنیت غذایی و کاهش وابستگی در نهاده های فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید