گورباچف: ، دنیا به تجدیدنظر درمورد کل مفهوم امنیت احتیاج دارد، رهبران دنیا تا 15 درصد از بودجه نظامی خود بکاهند

به گزارش تور تایلند، دنیا به یک تجدیدنظر درمورد کل مفهوم امنیت احتیاج دارد. آخرین رهبر شوروی ادامه داد: سال جاری دنیا خود را در آستانه درگیری بین قدرت های عظیم، در ایران، عراق و سوریه یافت اما جنگ ها و مسابقه تسلیحاتی نمی توانند مسائل دنیای را حل نمایند.

گورباچف: ، دنیا به تجدیدنظر درمورد کل مفهوم امنیت احتیاج دارد، رهبران دنیا تا 15 درصد از بودجه نظامی خود بکاهند

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از رهبران دنیا خواست تا به محض خاتمه بحران کروناویروس جلسه ویژه ای در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار نمایند و 10 تا 15 درصد از هزینه نظامی خود بکاهند.

به گزارش ایسنا، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مطلبی برای مجله تایم نوشت: هرگز از تکرار کردن خسته نمی شوم. ما باید امور دنیای، سیاست بین الملل و تفکر سیاسی را غیر نظامی کنیم. برای رسیدگی به این موضوع در بالاترین سطح بین المللی، من از رهبران دنیا می خواهم که یک جلسه ویژه اضطراری در مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل دهند و این جلسه به محض تثبیت اوضاع برگزار گردد ... این نباید چیزی جز تجدیدنظر در کل دستورکار دنیای باشد. به طور خاص من از آن ها می خواهم که هزینه های نظامی را 10 تا 15 درصد کاهش دهند. این حداقل کاری است که آن ها اکنون باید انجام دهند، به عنوان اولین قدم به سوی آگاهی جدید، یک تمدن جدید.

گورباچف گفت، دنیا به یک تجدیدنظر درمورد کل مفهوم امنیت احتیاج دارد. آخرین رهبر شوروی ادامه داد: سال جاری دنیا خود را در آستانه درگیری بین قدرت های عظیم، در ایران، عراق و سوریه یافت اما جنگ ها و مسابقه تسلیحاتی نمی توانند مسائل دنیای را حل نمایند.

گورباچف استدلال کرد: جنگ نشانه شکست است، شکست سیاست. هدف مهم باید امنیت بشر باشد؛ تأمین غذا، آب، محیطی تمیز و مراقبت از سلامتی مردم.

اظهارات میخائیل گورباچف در شرایطی مطرح می گردد که دنیا با بحران ناشی از کروناویروس دست و پنجه نرم می نماید. براساس گزارش سازمان بهداشت دنیای، تا 15 آوریل حدود دو میلیون تن در سراسر دنیا به این ویروس مرگبار آلوده شده اند و بیش از 123 هزار تن جان باخته اند. تنها تعداد انگشت شماری از کشورها هستند که تا به امروز هیچ موردی را ثبت نکردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-thailand.ir شناسه مطلب: 976

به "گورباچف: ، دنیا به تجدیدنظر درمورد کل مفهوم امنیت احتیاج دارد، رهبران دنیا تا 15 درصد از بودجه نظامی خود بکاهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورباچف: ، دنیا به تجدیدنظر درمورد کل مفهوم امنیت احتیاج دارد، رهبران دنیا تا 15 درصد از بودجه نظامی خود بکاهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید